lördag 9 februari 2013

Att aldrig slappna av

Jag har haft en bra dag med helgfrukost bestående av äggröra, kaffe och halv grapefrukt, tripp ut till Ica Maxi där jag köpte både krukväxter och onyttiga mängder mjölk, sedan blev det städning av skåp, badrum och golv och fortsatt läsning av "The fault in our stars". Trots att det här är så en vanlig lördag ser ut för mig är det något som inte känns bra. Kanske är bara dagsformen men jag har omväxlande nyst och gråtit mig igenom dagen. Det är nog den där förkylningen som varit på gång hur länge som helst. Eller så är det stressen.

Till och med jag förstår att man inte kan vara på topp men jag börjar ledsna på att veckodagarna ska gå åt till att sticka huvudet i sanden, pressa fram kreativitet och sedan känna mig utmattad och sedan när helgen kommer och det ska vara avslappnat och roligt kommer ångesten och gör mig än mer utmattad och förlamad. Jag önskar att jag tyckte att mindfullness var vettigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar